Mergi la continut
COMAT

Kia înregistrează un record al cotei de piață în Europa datorită popularității modelelor electrificate


- Cota de piață Kia în Europa crește la 3.6% față de aceeași perioadă a anului trecut - cea mai mare înregistrată vreodată
- Vânzările automobilelor electrice sunt de peste două ori mai mari - 8% din automobilele Kia noi sunt acum 100% electrice
- Modelele electrificate (electrice, mild-hybrid, hibride, plug-in hybrid) însumează acum 1 din 4 automobile Kia vândute în Europa
- Trimestrul 4 2020: noul Sorento, modele îmbunătățite (facelift), noi sisteme de propulsie electrificate

Frankfurt, 18 septembrie 2020 - Kia Motors a înregistrat cea mai mare cotă de piață realizată vreodată în Europa datorită creșterii rapide a vânzărilor automobilelor electrice și plug-in hybrid ale mărcii în primele opt luni ale anului.



Conform noilor informații transmise de ACEA* (European Automobile Manufacturers’ Association), cota de piață europeană a mărcii se situează acum la 3.6% față de aceeași perioadă a anului trecut în țările UE, EFTA și UK. Aceasta a crescut de la 3.1% față de aceeași perioadă a anului 2019.

Cu 259.442 unități vândute în Europa între ianuarie și august (-23% față de aceeași perioadă a anului trecut vs. vânzările înregistrate în 2019), Kia a depășit alte mărci recunoscute de volum în ceea ce privește cota de piață. Vasta piață auto europeană a scăzut cu 32.9% față de aceeași perioadă a anului trecut.

Vânzările automobilelor electrificate Kia au crescut semnificativ în primele opt luni ale anului 2020, înregistrând 68.611 unități vândute. Această cifră include gama sistemelor de propulsie Kia mild-hybrid (MHEV), parallel hybrid (HEV), plug-in hybrid (PHEV) și cu baterii electrice (EV), aflată în continuă creștere. Rezultatul este că acum automobilele electrice reprezintă mai mult de una din patru unități Kia vândute în Europa (26.4%).

Emilio Herrera, Chief Operating Officer al Kia Motors Europe, a declarat: „Întreaga piață se confruntă cu o încetinire dramatică a vânzărilor cauzată de efectele pandemiei, iar Kia nu este neafectată de acest lucru. Totuși, creșterea rapidă a vânzărilor automobilelor noastre electrice și hibride a contribuit la cota de piață record de până acum în acest an, datorită strategiei noastre pe termen lung de a oferi o gamă largă de sisteme de propulsie eficiente, avansate. Acest lucru ne oferă cu siguranță o bază solidă pentru o creștere durabilă, pe măsură ce piața auto începe să-și revină.”



Kia a înregistrat o creștere mai mult decât dublă a vânzărilor combinate ale celor două automobile electrice ale sale, e-Niro și e-Soul, față de aceeași perioadă a anului trecut. Kia a vândut 20.649 automobile electrice până acum în acest an în Europa, o creștere de la 9.303 unități vândute în primele opt luni ale anului 2019. Ca rezultat, automobilele electrice (EV) însumează acum 8.0% din vânzările totale Kia în țările EU, EFTA și UK - un număr ce urmează să crească odată cu lansarea noilor automobile electrice în anii următori.

Vânzările modelelor PHEV au crescut cu 61.1% (18.868 unități) după lansarea noilor modele Ceed Sportswagon și XCeed Plug-in Hybrid, dar și datorită creșterii vânzărilor modelului Niro Plug-in Hybrid. Vânzările automobilelor MHEV se situează la peste 9.000 de unități față de anul trecut - un număr record pentru brand, după lansarea tehnologiei Kia ‘EcoDynamics+’ mild-hybrid introdusă în familia modelului Ceed și în lina modelelor Picanto, Rio și Stonic. De asemenea, Kia a înregistrat vânzări îmbunătățite ale modelelor Sportage EcoDynamics+.

Cererea pentru familia modelului electrificat Kia Niro - ce include modelele HEV, PHEV și EV - a crescut, de asemenea, în ciuda declinului pieței auto europene (43.846 unități, +12.7% față de aceeași perioadă a anului trecut). Familia Niro este acum al treilea cel mai bine vândut model Kia în Europa, înaintea modelului Stonic (35.950 unități) și Picanto (30.502 unități) și în urma modelului Sportage (53.906 unități).

Cel mai bine vândut model al mărcii, familia modelului Ceed, a înregistrat, de asemenea, o creștere în acest an (la 71.500 unități față de 70.110 unități vândute în 2019) datorită lansării modelelor XCeed, XCeed Plug-in Hybrid, Ceed Sportswagon Plug-in Hybrid și a noilor sisteme de propulsie EcoDynamics+.

Ultimele luni ale anului 2020: noul Sorento, modele îmbunătățite (facelift), noi sisteme de propulsie
A doua jumătate a anului 2020 oferă oportunități suplimentare pentru Kia pe măsură ce piața auto începe să-și revină. A patra generație a modelului Kia Sorento va fi comercializată în scurt timp pe continent, vânzările variantelor Diesel și Hybrid urmând să înceapă în următoarele luni pe mai multe piețe. Noul Sorento Plug-in Hybrid va fi disponibil pentru comercializare la începutul anului 2021.

Mai mult, Kia a anunțat recent o serie de îmbunătățiri pentru modelul Stinger, dar și pentru modelele populare ale mărcii din segmentele A și B - Picanto, Rio și Stonic. Îmbunătățirile modelelor Rio și Stonic includ noile sisteme de propulsie ‘EcoDynamics+’ mild-hybrid. Kia intenționează să lanseze această tehnologia de economisire a combustibilului și pe alte modele și sisteme de propulsie spre sfârșitul acestui an.

Notă
*Sursa: ACEA, țările EU + EFTA + UK


 

Despre Kia Romauto
Kia Romauto (www.kia.ro) este distribuitorul oficial al autovehiculelor produse de Kia Motors Corporation în România, din anul 2004. Activitatea sa este concentrată pe vânzarea, prin intermediul rețelei naționale de dealeri, a autoturismelor, pieselor și accesoriilor originale Kia. Compania distribuie în Romania direct și prin intermediul rețelei de dealeri, toată gama de autoturisme Kia.


Despre Kia Motors Europe
Kia Motors Europe este divizia de vânzări, marketing și service a Kia Motors Corporation. Având sediul central în Frankfurt, Germania, acoperă 30 de piețe de comercializare din Europa.

Despre Kia Motors Corporation
Kia Motors Corporation (www.kia.com) - un producător auto de clasă mondială a fost fondată în 1944 fiind cel mai vechi producător de vehicule cu motor din Coreea. Cele peste 3 milioane de autoturisme Kia sunt produse anual în 14 fabrici de producție și asamblare din cinci țări și sunt comercializate printr-o rețea de distribuitori și dealeri ce acoperă aproximativ 190 de țări. Astăzi, Kia are peste 52,000 de angajați la nivel mondial și venituri anuale de peste 49 miliarde USD. Este sponsorul principal al turneului de tenis Australian Open și partenerul auto oficial al FIFA - organismul de conducere al FIFA World Cup™ și UEFA Europa League, cea mai mare competiție a cluburilor profesioniste de fotbal din lume și partener principal al League of Legends European Championship 2019. Sloganul brand-ului Kia Motors Corporation - "The Power to Surprise” (Puterea de a surprinde) - reprezintă angajamentul global al companiei de a surprinde prin experiențe incitante ce depășesc orice așteptare.


Pentru mai multe informații despre Kia Motors și produsele noastre, vă rugăm să vizitați Centrul nostru media global, disponibil la www.kianewscenter.com.